Spring naar inhoud

Bijlagen - Onderwijs

Ontwikkeling inschrijvingen

Ontwikkeling inschrijvingen 2021   2020   2019   2018  
  aantal % aantal % aantal % aantal %
Bachelor en Ad  30.194  -0,1%  30.224  4,4%  28.958  -0,3%  29.038  1,0%
Voltijd  27.582  0,1%  27.543  4,7%  26.316  -0,3%  26.403  0,6%
Deeltijd  1.930  -2,0%  1.970  1,9%  1.934  -3,1%  1.995  0,6%
Duaal  682  -4,1%  711  0,4%  708  10,6%  640  25,7%
Master 1100 8,3% 1016 4,9%  969  2,8%  943  8,0%
Totaal 31.294 0,2% 31.240 4,4%  29.927  -0,2% 29.981 -0,5%

Kerngegevens masteropleidingen

  instroom     inschrijvingen     afgestudeerden    
  2021 2020 2019 2021 2020 2019 2021 2020 2019
bekostigde masters:                  
M Architectuur 13 16 16 57 59 63 5 5 4
M Energy for Society 25 20 20 46 42 33 17 7  
M Master of Arts in Fine Art and Design 32 30 28 58 55 46 25 18 13
Healthy Ageing Professional 46 45 28 90 81 84 22 35 33
M Kunsteducatie (joint degree) 1 10   27 26   9 18 5
M Physician Assistant 40 36 43 118 119 122 39 39 31
M Social Work (joint degree) 31 16 15 46 33 44 14 14 16
M Advanced Nursing Practice 52 52 56 108 114 109 47 41 44
M of Music 27 24 17 57 49 49 20 20 19
M EU Sustainable Energy System Management 0 16 32 42 50 61 32 26 20
M European Master in Renewable Energy 0 19 23 34 44 49 22 21 29
M Interdisciplinary Business Professional 39 37 26 48 48 30 10 17 21
M Smart systems engineering 43 15 15 54 29 17 13   9
M Talentontwikkeling en Diversiteit 20 17 12 44 33 35 12 11 18
M Data science for life sciences 26 14 20 42 24 20 4 1  
M International Communication 46 92 57 127 147 57 50    
M master digitale technologie 10 12   19 12   0    
M master sport- en bewegingsonderwijs 0 7   7 7   0    
M Operationeel Leiderschap in Performing Arts 10     10     0    
                   
onbekostigde masters:                  
M European Master in Social Work                 1
Master in International Business and Management 55   13 63 33 59 15 26 35
Master of Business Administration 0     2 4 12 2 6  
M Leiderschap 0   4 1 13 21 11 9 4
                   
Totaal 516 478 425 1100 1022 911 369 314 302

Instroom Schools

Instroom schools 2021   2020   2019  
  aantal groei aantal groei aantal groei
Academie voor Beeldende Kunst en Vormgeving MINERVA 221 -15,0% 260 10,6% 235 -17,0%
Academie voor Gezondheidsstudies 937 5,4% 889 9,8% 810 -1,2%
Academie voor Sociale Studies 777 -3,8% 808 5,2% 768 -0,9%
Academie voor Verpleegkunde 616 -0,5% 619 5,5% 587 0,9%
Instituut voor Communicatie, Media & IT 854 -8,0% 928 3,3% 898 5,6%
Instituut voor Business, Marketing en Finance (SIFE+SIMM) 716 0,6% 712 1,1% 704 -2,6%
Instituut voor Bedrijfskunde 756 5,4% 717 -2,8% 738 7,4%
International Business School 441 -4,1% 460 14,4% 402 -5,4%
Instituut voor Engineering 527 -6,6% 564 -3,1% 582 5,6%
Dance Academie Lucia Marthas 55 31,0% 42 -14,3% 49 -2,0%
Instituut voor Life Science & Technology 244 -20,0% 305 0,3% 304 -9,5%
Instituut voor Rechtenstudies 476 -6,1% 507 12,4% 451 -6,8%
Instituut voor Sportstudies 315 -14,9% 370 47,4% 251 -15,8%
Instituut voor Future Environments (SABE+SIFM) 283 -28,9% 398 6,4% 374 -12,6%
Prins Claus Conservatorium 72 -5,3% 76 -3,8% 79 -7,1%
Pedagogische Academie 343 -14,9% 403 30,4% 309 -1,9%
Totaal 7633 -5,3% 8058 6,9% 7541 -2,0%

Herkomst buitenlandse studenten

Herkomst buitenlandse studenten 2021   2020   2019  
  aantal % aantal % aantal %
Duitsland 700 22,6% 758 26,5% 753 28,5%
Bulgarije 282 9,1% 245 8,6% 220 8,3%
Roemenië 215 6,9% 164 5,7% 147 5,6%
Ierland 160 5,2% 131 4,6% 88 3,3%
Italië 128 4,1% 108 3,8% 96 3,6%
Bangladesh 119 3,8% 21 0,7% 6 0,2%
Spanje 97 3,1% 83 2,9% 62 2,3%
Litouwen 79 2,5% 75 2,6% 76 2,9%
Oekraïne 68 2,2% 68 2,4% 67 2,5%
Rusland 68 2,2% 58 2,0% 45 1,7%
Overige landen (circa 100) 1185 38,2% 1148 40,2% 1079 40,9%
             
Totaal 3101 100,0% 2859 100% 2639 100%

Overzicht van alle honourstrajecten

Honoursprogramma’s voor het studiejaar 2021-2022

De vetgedrukte programma’s starten als pilot met de nieuwe opzet van het honourstalentprogramma)

Economie, Management en Ondernemen
Honours talentprogramma Instituut voor Bedrijfskunde
Honours talentprogramma Instituut voor Future Environments
Honours talentprogramma Instituut voor Business, Finance en Marketing
Honours talentprogramma Instituut voor Rechtenstudies
Honours Talentprogramme International Business School
Honoursminor Veranderen van Organisaties
Honoursminor Triple M: Marketing Research & Innovation
Honoursminor Sales Talent en Innovatie Programma
Honoursminor Da Vinci
Honours afstudeertraject Ontwikkeling waarde(n)volle ruimte
 
Healthy Ageing, Lifestyle, Sport en Educatie
Honours talentprogramma Healthy Ageing
Honours talentprogramma Academie voor Sociale Studies
Honours talentprogramma Pedagogische Academie
Honours talentprogramma Instituut voor Sportstudies
Honoursminor Onderzoeksvaardigheden
Honoursminor Speech and Language Pathology
Honoursminor Critical Care
Honoursminor Kind en Jeugd
Honoursminor Buiten kaders denken
Honours LIO-stage Instituut voor Sportstudies
 
Kunst, Cultuur en Media
Honours talentprogramma Academie Minerva
Honours talentprogramma Lucia Marthas Institute for Performing Arts
Honours talentprogramma Prins Claus Conservatorium
 
Techniek, Energie en Innovatie
Honours talentprogramma Instituut voor Future Environments
Honours talentprogramma Communicatie, Media & IT
Honours talentprogramma Instituut voor Life Science & Technology
Honours talentprogramma Engineering

Overzicht accreditatiebesluiten opleidingen en visitatieresultaten kenniscentra in 2021

In onderstaande overzichten zijn alle accreditatieresultaten (in het geval van instelling en opleidingen) en visitatieresultaten (in het geval van Centres of Expertise en kenniscentra) weergegeven. De gegeven (eind)oordelen zijn: o = onvoldoende; v = voldoende; g = goed; e = excellent.

Bij opleidingen met een visitatie volgens het kader 2018 wordt √ gebruikt voor Voldoet. Het eindoordeel is positief, positief onder voorwaarden of negatief.

Accreditaties bestaande opleidingen

De opleidingen in het volgende overzicht zijn volgens het accreditatiestelsel (2016 en 2018) met de volgende vier accreditatiestandaarden geaccrediteerd:

  • Standaard 1: Beoogde eindkwalificaties
  • Standaard 2: Onderwijsleeromgeving
  • Standaard 3: Toetsing
  • Standaard 4: Gerealiseerde eindkwalificaties
School Opleiding vt dt du Croho Accreditatiebesluit 1 2 3 4   Eindoordeel
SISP Ba ALO x     35025 Accreditatiebesluit ontvangen op 12-04-2021   positief
SAGZ Ba Management in de Zorg x   x 34538 Accreditatiebesluit ontvangen op 28-04-2021   positief
SAGZ Ad Management in de Zorg     x 80011 Accreditatiebesluit ontvangen op 28-04-2021   positief
SOFE Ma Architectuur   x   44336 Accreditatiebesluit ontvangen op 04-06-2021   positief
SIEN B Technische Bedrijfskunde (Experiment Leeruitkomsten)   x   34421 Accreditatiebesluit ontvangen op 02-09-2021   positief
SIEN B Werktuigbouwkunde (Experiment Leeruitkomsten)   x   34280 Accreditatiebesluit ontvangen op 02-09-2021   positief
SIEN B Elektrotechniek (Experiment Leeruitkomsten)   x   34267 Accreditatiebesluit ontvangen op 02-09-2021   positief
SASS B Social Work (Experiment Leeruitkomsten)   x   34116 Accreditatiebesluit ontvangen op 02-09-2021   positief
SPEA Ba Opleiding tot leraar basisonderwijs (pabo) x     34808 Accreditatiebesluit ontvangen op 24-09-2021   positief
SIEN Ad Projectleider Techniek (Experiment Leeruitkomsten)   x   80905 Accreditatiebesluit ontvangen op 29-09-2021   positief
SISP Ad Sport x     80026 Accreditatiebesluit ontvangen op 08-10-2021   positief
SISP Ba Sportkunde x     34040 Accreditatiebesluit ontvangen op 03-11-2021   positief

Onderzoeksvisitaties Centres of Expertise en kenniscentra

Het hieronder genoemde Centre of Expertise is aan de hand van de volgende standaarden gevisiteerd:

  • Standaard 1:   De onderzoekseenheid heeft een relevant, ambitieus en uitdagend onderzoeksprofiel en een onderzoeksprogramma met bijbehorende doelen die zijn geoperationaliseerd in een aantal indicatoren.
  • Standaard 2:   De wijze waarop de eenheid is georganiseerd, de inzet van mensen en middelen en de interne en externe samenwerkingsverbanden, netwerken en relaties maken de realisatie van het onderzoeksprofiel mogelijk.
  • Standaard 3:   Het onderzoek van de onderzoekseenheid voldoet aan de standaarden die in het vakgebied gelden voor het doen van onderzoek.
  • Standaard 4:   De onderzoekseenheid realiseert voldoende relevantie op het gebied van: kennisontwikkeling binnen het onderzoeksdomein; de beroepspraktijk en de samenleving; onderwijs en professionalisering. Het onderzoek heeft in voldoende mate impact op de hiervoor omschreven gebieden.
  • Standaard 5:   De onderzoekseenheid voert regelmatig en systematisch evaluatie uit van de onderzoeksprocessen en resultaten. Aan de uitkomsten daarvan verbindt de onderzoekseenheid waar nodig verbeteringen.
CoE/ kenniscentrum           1 2 3 4 5 Eindoordeel
Kenniscentrum Kunst & Samenleving         Visitatie goed verlopen, rapport ontvangen v v g g v voldoet
Versie:
v6.1.1

Met iWink Report maak je professionele online publicaties. Publicaties die je online, in print en als PDF-download kunt aanbieden.

En daarmee voldoe je direct aan de WCAG-wetgeving rond digitale toegankelijkheid.

Eenvoudig, veilig en efficiënt.

Meer over iWink Report